Första skoldagen.

Tre dagar har gått och det känns som en evighet. har inte tiden gått fortare? det känns helt absurt.
Skolan idag var tung o ja blev lite förvånad. Ja trodde det skulle vara jobbigast att träffa klasskamraterna igen men lärarna var värre. De tittade på mig med beklagande blickar och sa att de var ledsn för vad som hade hänt. Mm vad annars skulle man gjort i den situationen men det var jobbigt ändå. speiellt när Emil(engelskaläraren) satte sig brevid mig på svenskan och klappade mig försiktigt o frågade hur ja mådde, beklagade sorgen o klappade mig på axeln ytterligare några gånger. Nej fy! det var värst. det skulle han kunna gjort på rasten och inte mitt under en lektion när vi skulle ha redovisningar. Men tack ändå antar jag. Han visade iallafall att han brydde sig.
Dagen fortsatte sega sig fram och jag började  få huvudvärk mot lunchen. Så ja skippade Celloträningen som förövrigt nog var den sissta :S Aj då! Planerade att gå hem på matten eftersom jag var så utmattad men ja hade diskutions nationella matteprovet då. fick MVG- vad ja förstog eftersom att ja klantade till sissta uppgiften. Innan Lunchen gick ja in oh frågade om mitt samhälls betyg. Jag fick MVG! och på komentarerna stog det
Att utveckla: Inget att anmärka på i detta arbetsområde utan ta med dig denna entusiasm och enggemang när du läser vidare på gymnasiet.
Oj vad förvånad jag var! När jag hoppade runt lycklig som jag inte vart på ett tag sa emil oxå.
-Jaha så då har du höjt dig i 2 ämnen då nu lr?
-Nej. 3 stycken. Samhäll, musik och spanska.
- Engelska då?
- Va. Huh. har jag höjt mig till MVG där oxå ?!!
.. Emil nickade med ett leende på läpparna.
Sen hoppade jag runt lite extra kramade marcus o fortsatte prata lite om min bror. Det var rätt jobbigt men det gick bra ändå. han förstår vad jag går igenom och så, markus är bra på det sättet.

En gladare dag had det väll varit idag då om man ska sammanfatta det. Jag ska åka och titta på Robin på måndag och det kommer bli jobbigt. Men ja kommer ångra mej om ja inte gör det. Måste säga hej då på något sätt.
Han tog sitt liv med gas. Somnade in lungt och smärtfritt,ville inte leva längre helt enkelt. Jag klandrar han inte för det. Han jag haft det jätte jobbigt och mår ju bra nu, vi kommer ju ses igen. Älskade bror <3
Jag funderar på att tatuera in ett tecken eller hans namn på foten, Men vi får se ur det blir med den saken.

Kram/ Stina

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej , vet att du inte vill att man ska fråga hur det är o så. men vill iaf tala om att det du precis har gått igenom / upplevt är sånt som jag går runt och tänker på varje dag ska hända min bror och det är hemskaste tanken som finns. Men vet att du tar dig igenom det här och jag finns här om du vill säga någonting :)
Puss & Kram /Linn

2008-05-23 @ 17:28:50
URL: http://gusses.blogg.se
Postat av: Stina

Tack Linn . Det är skönt att veta! Vet att du har många bröder och så. Tack för kramen idag också föresten. man blir glad av sånna :)

2008-05-23 @ 20:12:24
Postat av: Linn

klart. kramar borde det finnas fler av. kärlek åt folket ! :)

2008-05-23 @ 23:45:20
URL: http://gusses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0