cirkusskolevecka

Wihuu! då var cirkusveckan över. Det var väll trevligt?
En liten Resume av veckan..
I söndags kom agnes till mig o vi drog iväg för att köpa mat o annat. Vi hade inget pålägg hemma så det skulle blivit torra mackor annars.. I afären upptäckte jag att jag glömt femhundringen hemma. Som tur var stötte vi på agnes föräldrar så att agnes kunde få pengar och vi fick mat. Tack ! :)
måndag börgade med fyra förvirrade tjejer i en bil som febrilt försökte hitta till lokalen "lådan" på taljoxestigen. Jaaa mitt lokalsinne är så underbart så jag hittade gatan men inte huset. Några barn fick visa vilket det var.
Sedan mera förviring med betalningar o anmälningar om vilka barn som skulle vara med. Vi lyckades att få igång träningen sedan iallafall, trots detta.
Eftermiddagsgruppen blev ännu jobbigare. På flygbladen och i tidningen stog det två helt olika adresser! Uch, jag fick stå vid kullborgssalen o föra iväg alla barnen till den andra lokalen. Det spöregnade kan jag ju informera er om så mina kläder blev blöta och håret fult. mitt hår blir strävft o tovigt av regnet av någon konstig anledning?!
Jag och agnes somnade sedan utmattade i agnes tältsäng hemma hos mig efter att vi kommit hem ifrån träningen. Där vi föresten fick en hejdundrande sockerchock o skrattade så det blev svårt att andas. Hah det var roligt ><
Klicka f�r att st�nga bilden

Tisdagen fortsatte träningen somvanligt. väldigt mulet så vi fick vara innomhus. Blä! man får ont i huvudet av allt stoj och skrik.
Jag och agnes bestämde oss för att gå några ärenden i sörping. först Outlet vid kanalen, vidare till biblioteket o sedan willys.
På Willys skulle ha vit choklad så att vi kunde baka kaka. Det fanns tydligen inte i hyllan så jag frågade en kille om hjälp, Jaa då det fanns visst det, tre meter up i lyften på högsta hyllan bara! Han plockade ner den o sa. ta så många ni behöver o log lite glatt.
Jaa enkelt tänkte jag o försökte fläka upp kartongen. Den var förseglad med en elakartad tejp som skar mig i tummen när ja rev loss den. Ojojoj va det sved! och det är fortfarande ömt :/
tårta bakade vi sen iallafall. cirtontårta. Ojojoj vad gott det var :D

onsdan klippte jag mig! så skönt, det är hel fräsht nu oh kort! där fram iallafall. Jag får preciiis håret bakom örat för etapperna blev så korta. skönt!
Efter klippningen la sig jag o agnes under ett städ o slumrade lite. gick sedan hem o frotsatte att sova i soffan.  Det tar musten ur en att träna små barn cirkuskonster. Men duktiga blir dom!

torsdagen segade vi oss igenom agnes o jag. och idag fredag, är hon hemma.
Vad fort veckan gick, det är lite konstigt faktiskt.
Men vi ses ju nästa vecka på fredagen då vi åker iväg till gränna. Det kommer bli den skönaste turnén någonsin. Inga mattider at passa, inga småsyskon att ta hand om. Bara oss själva att tänka på. ursäkta men fan va soft!
Det blir bra det. Nu har jag en scenshow att föbereda så sov gott people.

Kram/Stina

bilder
Helahuvetstormar.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0