Impulsflytt

Im on my way home ><


Jaa en liten bit har jag kommit närmare hem iallafall, sisådär en 4 mil fr vi har flyttat till en camping i Borlänge. En impulsflytt blev det! Vi satt i förtältet o frös allihopa o kom fram till vad tusan vi gjorde där? Kalla o frusna och uttråkade hela bunten. Så vi pckade ihop förtältet o förflyttade oss hit istället. Då kan vi vara helt lediga imorrn o bara slappa :) Jag kan kura in mig under en filt o ta fram min bok o läsa, samtidigt som jag dricker varmt the. Fast om det blir strålande solsken kan jag lägga mig utomhus o sola med musik i öronen och vara va ensam ett tag. Skönt!


Precis innan vi fick flytt impulsen gick jag en promenad på Leksands camping. Det är skönt att vara ensam och ta itu med alla tankar man annars inte har tid med. När jag var på väg tillbaka till husvagnen igen gick jag längs stranden. Musik i öronen på lagom hög volym så att jag fortfarande hörde knastret av stenarna jag trippade fram på. Då blir det lättare att tänka, för mig i alla fall. Är det för högt tänker jag bara på texten i låtarna.

Jag kom inte fram till så mycket, det blev mest mera tanketrassel som jag inte hann knyta upp för att regnet kom. Jag får ta itu med knutarna imorgon antar jag.

Och sen kom Anna springandes med paraply när jag hade 100 meter kvar. De hade undrat var jag hållit hus någonstans, jag sa ju bara att jag skulle på toaletten o blev borta i tre kvart.

Lite fika fanns det kvar o sen är vi tillbaka vid impulsflytten igen.

Så nu sitter jag i samma husvagnen fast på ett helt annat ställe med allsång 200 meter bort. Det regnar ute så jag bemödar mig inte med att gå bort o titta, jag hör nästen lika bra här.

Saknar min säng mer nu eftersom jag vaknar upp helt svettig varje morgon nu. Anna och jag sover i våningssäng o jag har överslafen, värmen stiger somsagt uppåt så det slutar med att jag vaknar i en bastu under mitt duntäcke. Men hellre varms på morgonen än kallt på natten så man ska sova, det finns inget värre än att försöka sova när man fryser. Ugg!


Kram/Stina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0